Skip to main content
 

Poznejte Lipton

Sir Thomas Lipton, narozený v Glasgow ve Skotsku v roce 1850 vytvořil takovou marketingovou říši, že se za několik desítek let začalo jeho jméno neoddělitelně spojovat s čajem nejvyšší kvality.

V roce 1890 vyplul na Ceylon ve snaze najít nejlepší čaj na světě. Tam přeměnil pěstování čaje v jemné a ušlechtilé umění míchání čajových směsí jedinečných a osvěžujících příchutí, které mu následně přinesly slávu a bohatství. Pod heslem „přímo z čajové plantáže do čajové konvice“ udělal z čaje populární a dostupný nápoj vysoké kvality a rozumné ceny.

 

Vstup Sira Liptona do obchodního světa čaje byl neuvěřitelně úspěšný. Čaje značky Lipton zaznamenaly ve Velké Británii okamžitý úspěch. Čaj byl prodáván ve třech jakostech, přičemž nejvyšší jakost „Jakost č 1“ byla prodávána ve žlutém obalu s červeným znakem Lipton, který dodnes symbolizuje značku Lipton Yellow Label. Čaje Lipton byly také uvedeny na trh v USA, kde úspěch přišel o něco pomaleji, protože Američané čajům poněkud vzdorovali.

Jeho vášeň pro neustálé vylepšování nejjemnějších čajových směsí ho zavedla do nejvzdálenějších koutů britské říše a přinesla mu privilegium dodávat čaj královně Viktorii a mnoha dalším evropským královským rodinám. Na sklonku 19. století zaměstnával 300 úředníků v Londýně, kam v letech 1891-2 přestěhoval svoji firmu z města Glasgow, 5000 pracovníků na Ceylonu a měl 150 obchodů po celé Anglii. 

I v současnosti se snažíme naplnit cíl Sira Thomase a zpřístupnit čaje Lipton spotřebitelům po celém světě. Čaje Lipton, jeho odkaz, jsou nyní populárnější než kdykoliv v minulosti. Sir Thomas Lipton byl první člověk, který používal moderní formy reklamy, v čemž zcela předstihl svoji dobu. Jen díky němu je značka Lipton celosvětovou jedničkou zastoupenou ve více než 150 zemích světa.

V roce 1898 pasovala královna Viktorie Thomase Liptona na rytíře – ve věku čtyřicetiosmi let se tak z něj stal Sir Thomas Lipton.

NAHORU